Tento dokument predstavuje súhrn informácií o zárucných podmienkach
Práva odberatela a povinnosti dodávatela v súvislosti so zárukou na dodané stroje a zariadenia budú
obmedzené na práva a povinnosti výslovne uvedené v týchto podmienkach:
1. a) zárucná doba na dodaný tovar vyplývajúca z obchodného zákonníka je 1 rok,
b) zárucná doba na dodaný tovar vyplývajúca z obcianskeho zákonníka je 2 roky
2. Servisné práva vyplývajúce pre odberatela podla bodu c.1, preberá na svoju tarchu dodávatel.
V rámci záruky sa zaväzuje opravit alebo vymenit akúkolvek chybnú cast zariadenia v dôsledku chýb materiálu
alebo výrobného procesu. Predávajúci sa zaväzuje a je povinný v rámci lehoty uvedenej v bode 1 písm. a)
a b)zarucit servis ním dodaných strojov. Všetky opravy v zárucnej a po-zárucnej lehote sa vykonávajú v sídle centrály
spolocnosti. Dopravné náklady vyplývajúce z realizácie zárucného aj po-zárucného servisu (obhliadka,servisný zásah)
prechádzajú na kupujúceho (podla bodu 8 pís. a). Záruka sa nevztahuje na poškodenie, aj neúmyselné, stratu, prírodné
vplyvy alebo iné udalosti, ktoré nemajú pôvod vo výrobe zariadenia.
3. Nevhodný výber výrobku a tým pádom skutocnost, že výrobok nevyhovuje požiadavkám
spotrebitela nemôže byt dôvodom na reklamáciu.
4. Nároky z vád výrobku je potrebné uplatnit v zárucnej dobe, inak zaniknú. Zárucná doba zacína plynút momentom
prevzatia výrobku odberatelom.
5. Dôvody na odmietnutie plnenia záruky:
a) výrobok nebol predaný v rámci spotrebitelskej zmluvy
b) výrobok bol používaný v rozpore s technickou dokumentáciou, neboli dodržané pokyny týkajúce sa inštalácie
, prevádzkovania a údržby uvedené v návode na používanie alebo v bezpecnostných predpisoch
c) nerešpektovania podmienok (parametrov) definovaných v užívatelskej prírucke
d) neodbornou inštaláciou a manipuláciou
e) nevhodného umiestnenia zariadenia alebo zanedbanej povinnej údržby (ak je vyžadovaná)
f) výrobok bol pripojený do elektrickej siete, v ktorej napájacie napätie kolíše, , chybnému napájaciemu alebo vstupnému
napätiu, nevhodnej polarite tohto napätia, nevhodnej elektrickej sieti, skratu na vstupoch
g) do výrobku zasahovali alebo ho akokolvek pozmenovali iné než autorizované osoby
h) neodbornou dodatocnou montážou (demontážou)
i) pri svojvolných zmenách na zárucnom liste nepovolanou osobou, pri nevyplnení zárucného listu, pri strate zárucného
listu
j) na výrobku boli porušené ochranné prvky slúžiace na zistenie neoprávneného zásahu do výrobku (plomby
a ochranné štítky a pod.)
k) poškodením, alebo stratou pocas prepravy zariadenia kupujúcim
l) vada je spôsobená znecistením, prirodzeným opotrebením
m) poškodením živelnou pohromou
n) mechanickým poškodením ( neprimeraným zaobchádzaním, cistením a pod.)
o) nehodou, stratou, odcudzením, nedbanlivosti, nadmerného zataženia zariadenia, nesprávnej alebo nedostatocnej
údržby a nastavenia alebo iných vonkajších prícin
p) Dodávatel môže odmietnut vykonat opravu v zárucnej lehote ak porucha bola spôsobená inštalácioukomponentov
od iných výrobcov, ako je výrobca dodaného zariadenia
q) poškodeným identifikacným prvkom (výrobné císlo)
r) uplynutie 24 hodinovej doby na reklamáciu nekompletnosti prijatého tovaru
s) uplynutie doby podla bodu c 1 tejto prílohy
t) výrobok bol používaný iným spôsobom než obvyklým pre daný typ výrobku
u) nedodržanie podmienky podla bodu c. 13 zárucných podmienok
6. Za obvyklé používanie sa považuje najmä ak:
a) výrobok je používaný v súlade s technickými normami platnými v Slovenskej republike,
b) výrobok je používaný v súlade s technickou dokumentáciou, rešpektujúc podmienky (parametre) definované
v užívatelskej prírucke a sú dodržané pokyny týkajúce sa inštalácie, prevádzkovania a údržby uvedené v návode
na používanie alebo v bezpecnostných predpisoch a je mu pravidelne vymienané príslušenstvo podliehajúce
rýchlejšiemu opotrebeniu podla pokynov výrobcu tohto zariadenia.
c) výrobok je používaný spôsobom, ktorý zodpovedá úcelu použitia zariadenia podla manuálu, a danému druhu
prevádzky
7. Neoprávnená reklamácia a) Skôr než sa zacne s používaním výrobku, je potrebné sa oboznámit s priloženým návodom na používanie a nevyhnutne sa ním riadit. b) Pred uplatnením nároku na reklamáciu je potrebné skontrolovat, ci vzniknutá závada nie je spôsobená umiestnením, inštaláciou, zapojením alebo nastavením v rozpore s odporúcaním výrobcu. c) Pokial vznikne rozpor s kúpnou zmluvou spôsobený informáciou z iného zdroja, než od výrobcu, tento rozpor sa nepovažuje za dôvod k reklamácii výrobku.
8. Neopodstatnený zásah Ak v prípade servisného zásahu uskutocneného dodávatelom bude zistená skutocnost, že ide o závadu, ktorej prícina je dôvodom na odmietnutie plnenia záruky, alebo ak závada vôbec nevznikla (bod 7, pism. b), je odberatel povinný uhradit dodávatelovi v plnom rozsahu náklady spojené s neopodstatneným zásahom. Ide o náklady spojené s dopravou, testovaním a manipuláciou dotknutého zariadenia. a)výška dopravných nákladov: za každý 1 kilometer / 0,72,- EUR s DPH b)výška manipulacných poplatkov: za každú zacatú hodinu 25,- EUR s DPH 9) Riešenie neopravitelného výrobku, alebo výrobku chybného z dôvodu chýb materiálu alebo výrobné hoprocesu - v tomto prípade sa poskytne kupujúcemu adekvátna náhrada druhovo a cenovo zhodného tovaru,ktorá plne nahradí neopravitelný kus. Dopravné náklady v tomto prípade prechádzajú na dodávatela.
10) Nekompletnost prijatého tovaru je možné reklamovat najneskôr do 24 hodín od okamihu prevzatia predmetného druhu tovaru. Uplynutie tejto doby je dôvodom na odmietnutie záruky. Preto si prosím dôkladne skontrolujte kompletnost dodaného druhu tovaru.
11) Zárucné podmienky má kupujúci vždy k dispozícii pri odbere objednaného tovaru, alebo pri jeho dodaní. V prípade zmluvného odberu má zárucné podmienky k dispozícii s návrhom predmetnej kúpnej zmluve ako príloha c. 2 .
12) Podmienkou prevzatia objednaného tovaru , alebo dodania objednaného tovaru je podpísanie týchto zárucných podmienok, cím kupujúci vyjadruje svoj súhlas so zárucnými podmienkami. Svojim podpisom kupujúci taktiež potvrdzuje fakt, že sa s každým bodom predložených a ním podpísaných zárucných podmienok (prípadne jednotlivých castí) oboznámil a porozumel im bez pochybností, nejasností a bez žiadnych nezrovnalostí. Z vyššie uvedeného následne vyplýva , že neskoršie námietky alebo nesúhlas k podpísaným zárucným podmienkam zo strany kupujúceho nie je dodávatel povinný akceptovat.
13) V prípade zakúpenia zdvíhacích zariadení si dodávatel vyhradzuje podmienku rucenia za ním dodaný tovar. Touto podmienkou je výlucné použitie hydraulického oleja do zdvíhacích zariadení typu ako je určený v návode k obsluhe. Poškodenia zakúpeného zariadenia, alebo jeho nefunkcnosti spôsobenej nedodržaním tejto podmienky sa stáva jedným s dôvodov odmietnutia plnenia záruky.
14) Po vyjadrení súhlasu so zárucnými podmienkami podpisom kupujúceho, nie je možné dodatocne upravovat, pozmenovat alebo namietat žiadny bod zárucných podmienok (prípadne jeho castí) ani jednou zmluvnou stranou.
15) Tento dokument (zárucné podmienky) vymedzujúci práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho je vyhotovený v dvoch rovnopisoch, pricom každá zmluvná strana si ponechá jeden originál podpísaný oboma zmluvnými stranami.
16) Prevzatím tovaru kupujúci bez výhrady akceptuje všetky body vyššie uvedených zárucných podmienok, co potvrdzuje svojim podpisom. |